Werkwijze

Wat gebeurt er met met uw schade(auto) op het moment dat deze binnenkomt bij Autoschade de Brouwer? Dit laten we u zien aan de hand van de volgende stappen.

Als voorbeeld geldt een personenwagen:

  1. De personenwagen komt binnen, wordt op de planning gezet en er vindt overleg plaats over de te nemen stappen.
  2. Ten eerste wordt het exterieur van de personenwagen grondig gereinigd: dit maakt duidelijk wat de omvang van de schade exact is en daarnaast kunnen de medewerkers van Autoschade de Brouwer schoon werken.
  3. Vervolgens worden de noodzakelijke onderdelen gedemonteerd: dit zijn niet alleen de panelen met schade, maar ook onderdelen zoals lichtarmaturen, handgrepen, bekleding en overige onderdelen die niet gespoten mogen worden dan wel tijdens het reparatieproces mogen beschadigen.
  4. Mocht het tot de mogelijkheden behoren dan wordt in deze fase het schadepaneel uitgedeukt. Wanneer dit niet meer mogelijk is wordt het schadepaneel in zijn geheel vervangen.
  5. Aansluitend wordt het nieuwe paneel gemonteerd.
  6. De verdere bewerking start nu: het paneel of de schade wordt ‘strakgemaakt’ door middel van plamuren en schuren.
  7. Daarna wordt de auto in de grondlak gespoten.
  8. Wanneer de grondlak gedroogd is wordt het te spuiten plaatwerk opnieuw geschuurd, stofvrij gemaakt, ontvet en eventuele naadjes worden afgekit.
  9. Om ervoor te zorgen dat alleen de juiste delen van een nieuwe laklaag worden voorzien wordt de personenwagen ‘ingeplakt’: alle onderdelen die niet gespoten hoeven te worden, worden afgeplakt.
  10. Ten slotte wordt het plaatwerk afgespoten en afgelakt in de spuitcabine en gedroogd op 60 graden celsius
  11. De auto wordt afgeleverd bij de eigenaar.